Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Problem med Proshow Gold

Produkter
(logga in för att koppla)

Dykhjelm

Aktiv medlem
Har tvingats uppgradera Prowshow Gold från 2.6 till 4.1.
Programmet var inte stabilt med Windows 7 Pro. Det uppförde sig olika på 2 olika datorer och sedan var de ju en gammal version.

Uppdateringen har fungerat och jag har fått en massa funktioner som inte behövs. Med facit i handen så hade jag gärna behållt 2.6.
Med nya versionen så blir bilderna i det färdiga bildspelet (och i Preview:n) pixliga.
Antar att det är någon inställning som jag inte hittar och jag har letet lite lätt i manualen med hittar inget där heller.
Någon med erfarenhet som kan hjälpa mig.

Jag har tyvärr ingen förklaring men jag hade samma problem för några månader sedan, då i Gold v4.0. Jag ville exportera en .avi-fil i full-HD (1080p) och precis som du skriver blev bilderna och framförallt övergångarna väldigt pixliga, trots att jag exporterat alla bilder ur Lightroom i rätt format. Lösningen för min del blev att sänka upplösningen till 720p, då blev övergångarna mycket snyggare och pixeleringen försvann.

Jag har tyvärr inte testat mer sedan dess, pga en hårddiskkrasch blev jag tvungen att installera om Windows och jag har inte lagt in Proshow än.

Jag hade inte detta problem med version 2,5/2,6. Oavsett vilka bilder som jag använde så var slutresultatet skarpa bilder
Utvecklingen på Proshow Gold har uppenbarligen inte gått framåt vilket verkar lite lustigt.

Jag hade inte detta problem med version 2,5/2,6. Oavsett vilka bilder som jag använde så var slutresultatet skarpa bilder
Utvecklingen på Proshow Gold har uppenbarligen inte gått framåt vilket verkar lite lustigt.

Har testat med vers 2,6 igen och det blir lika illa som med 4,1.
Men jag har något gammalt bildspel med 2,6 som är skarpt. Med det spelet var gjort på Windows XP-tiden.

Har nu hittat ett av problemen.
Man måste ställa in (höja) pixeltalet varje gång man skapar en ny OUTPUT.
Nu blir skarpa och bra bilder, men har inte hittat någon möjlighet att förbättra Förhandsvisningen. Den är fortfarande pixlig.

ANNONS
Götaplatsens Foto