Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med Sigma 120-300/2,8 + 20D

Produkter
(logga in för att koppla)

moh1

Aktiv medlem
Är det fler än jag som har problem med att fokuseringen verkar vara skitslö ihop med min kamera...när jag tar på motorsport och bilen är påväg lite snett mot mig så är det skarpt-suddigt-skarpt-suddigt osv

Jag hoppas att detta blir anorlunda när jag får min D1 MarkII
Jag har haft objektivet inlämnat men allt var som det skulle enligt dom . de skyllde på att det inte funkade på alla digital kameror.

Det hade nog varit bra att kunna begränsa fokusområdet på gluggen. Jag har inte stört mig på fokushastigheten, men när objektivet råkar gå ner till närgränsen så tar det lite tid. Jag har plåtat en del sport utan problem.

Däremot har jag haft problem med backfokus med 20D och sigmat. Med Eos 1V, 5D och 1D mark II har jag inte det problemet, men jag ska testa mer nog. Körde mest sigmat med 20D.

då får jag hoppas att allt fungerar med MarkII

men är problemet störst vid 300 eller 120 för det är just den änden av zoomen som är intressant annars kör jag med canon 80-200/2,8

men ibland har man ingen lust att stå precis i ytterkurvan där bilarna eventuellt hamnar utan vill ha några mer meter i säkerhet

ANNONS
Götaplatsens Foto