Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Råd om vilken MAC jag ska införskaffa?
- Trådstartare fina
- Start datum
Thunderbird
Aktiv medlem
tober
Aktiv medlem
Har du budgeten och behovet så absolut en mac pro. Underbar prestanda och främst för att du kan bestämma själv vilken skärm du vill använda eller hur många.
iMac är riktigt bra nu också och vi har väldigt många sånna på jobbet också. Även atelje och orginalare använder det utan problem. Det jag inte gillar alls är den blanka skärmen men sitter man vettigt ljuskontrollerat då funkar det absolut.
Besök några butiker eller ägare så du kan se skillnader i olika miljöer.
iMac är riktigt bra nu också och vi har väldigt många sånna på jobbet också. Även atelje och orginalare använder det utan problem. Det jag inte gillar alls är den blanka skärmen men sitter man vettigt ljuskontrollerat då funkar det absolut.
Besök några butiker eller ägare så du kan se skillnader i olika miljöer.
ErlandH
Aktiv medlem
Håller med Mattias -- Imac 24 är bästa köpet. Visserligen är 20-tummaren väldigt mycket dator för pengarna, men skärmen är inte speciellt kul om man ska redigera bilder.
Ett trevligt alternativ är förstås en Macbook och en separat 20-tumsskärm.
I september kommer förmodligen nya modeller av både Macbook och Imac, så det kan vara idé att vänta lite med inköpet.
Ett trevligt alternativ är förstås en Macbook och en separat 20-tumsskärm.
I september kommer förmodligen nya modeller av både Macbook och Imac, så det kan vara idé att vänta lite med inköpet.
Gustav hagstrand
Medlem
Jag ska snarast införskaffa en ny dator och har nu bestämt mig för en stationär mac. Ni som har mac, vad rekomenderar ni? Vad ska jag tänka på? Vilken skärm rekomenderar ni? osv osv... Helt ny på MAC så det är en ny värld jag ger mig in i.
Alla tips välkomna! Länka gärna också!
är också inne på en iMac.
Men vilken av dem? 24" är given, men vad är de för skillnad på den som kostar 13k o den som kostar 25k och är det märkbart i bildbehandling?
matlep
Aktiv medlem
är också inne på en iMac.
Men vilken av dem? 24" är given, men vad är de för skillnad på den som kostar 13k o den som kostar 25k och är det märkbart i bildbehandling?
Jag hittar ingen 24" iMac som kostar 25 tusen.
De två modeller som finns kostar ca 15 och ca 18 tusen. Det som skiljer dem åt är större hårddisk och större grafikkort och lite snabbare processor. Jag kan inte påstå att det kommer göra någon jätteskillnad i prestanda mellan 256 eller 512MB på grafikkortet, inte ännu iallafall, framtida versioner av Photoshop kan ju naturligtvis ändra på det, men inte i dagsläget.
Mitt råd från ovan gäller dock fortfarande, köp så dyr som du har råd med!
/M
tannler
Aktiv medlem
Prestandaskillnaden mellan modellerna är +7,2% ( 3728, resp. 3995 i Geekbench 2.0 ). Är mesta möjliga muskler viktigt, är iMac totalt fel modell.
Det räcker alldeles utmärkt med 2,8 GHz. Köp ALDRIG mer minne eller extra hårddisk direkt av Apple, deras marginaler är vansinniga. Köp billigastw konfigurationen, skaffa löst "på stan" och sätt i själv.
Det räcker alldeles utmärkt med 2,8 GHz. Köp ALDRIG mer minne eller extra hårddisk direkt av Apple, deras marginaler är vansinniga. Köp billigastw konfigurationen, skaffa löst "på stan" och sätt i själv.