Gabblarn
Aktiv medlem
Jag tänker köpa min första mick till min Canon 7D. Jag har testat ljudet på Röde "vanlig" och PRO. PRO hade bättre bussigare ljud. Men försvinner snabbt med bara 1-2 m ifrån ljuskällan.
Är detta en Mick man kan använda för intervjuer, presskonferenser, inför filmer i allmänhet?
Vill kolla om någon använt Röde Mick med förlängningssladd? Hört det ofta blir störningar/brum pga elektronik runtom? Fick höra att man använder enbart Röde mickar direkt på kameran och inte med förlängningssladd. Någon som testat med förlängning, hur bra/dåligt det funkar?
Jag vet att H4N är bästa allrums alternativet och jag kommer köpa en sådan tillslut. Men är den bättre att ha som på kameran precis som en Rödemick? Någon som testat ha en rödemick på kameran i jämförelse med en Zoom H4N direkt på kameran?
Sedan vet jag en billig mygga Audio Technics för 395:- som kan vara bra.
Men vad skulle ni köpa som första bättre ljudupptagare?
Kommer spela in intervjuer, allmänna kortfilmer där folk pratar och annat.
Tacksam för svar
Är detta en Mick man kan använda för intervjuer, presskonferenser, inför filmer i allmänhet?
Vill kolla om någon använt Röde Mick med förlängningssladd? Hört det ofta blir störningar/brum pga elektronik runtom? Fick höra att man använder enbart Röde mickar direkt på kameran och inte med förlängningssladd. Någon som testat med förlängning, hur bra/dåligt det funkar?
Jag vet att H4N är bästa allrums alternativet och jag kommer köpa en sådan tillslut. Men är den bättre att ha som på kameran precis som en Rödemick? Någon som testat ha en rödemick på kameran i jämförelse med en Zoom H4N direkt på kameran?
Sedan vet jag en billig mygga Audio Technics för 395:- som kan vara bra.
Men vad skulle ni köpa som första bättre ljudupptagare?
Kommer spela in intervjuer, allmänna kortfilmer där folk pratar och annat.
Tacksam för svar