Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rajalas prissättning

Produkter
(logga in för att koppla)

Astroscapist

Aktiv medlem
Någon som har koll på hur Rajala prissätter sina produkter?
Idag var det Manic Monday och jag passade på att göra ett omköp av ett objektiv. Den var nedsatt 2000kr och fyndade (hoppas jag). Nu när jag kollar på hemsidan igen så är den bara nedsatt 1000kr.
Ena misstanken är att det var fel prissatt och de upptäckt felet efter köpet och andra misstanken är att jag fått ett demoex eller returvara som de inte nämner på sidan.
Någon som varit med om detta?
 
Någon som har koll på hur Rajala prissätter sina produkter?
Idag var det Manic Monday och jag passade på att göra ett omköp av ett objektiv. Den var nedsatt 2000kr och fyndade (hoppas jag). Nu när jag kollar på hemsidan igen så är den bara nedsatt 1000kr.
Ena misstanken är att det var fel prissatt och de upptäckt felet efter köpet och andra misstanken är att jag fått ett demoex eller returvara som de inte nämner på sidan.
Någon som varit med om detta?
En gissning är att de ex de har för Manic är slut så har de nu satt ett nytt pris. Är manicsymbolen kvar?
 
Ja den är kvar. Men först 8000kr sen 9000kr. Normalpris 10000kr.
Min fundering är varför de justerar i
Efterhand.
Det står att de har ett begränsat antal, så det är möjligt att de går ut med en tuff prissättning och när de har sålt något objektiv så höjer de priset något och när de sålt den kvot de tänkt så går de tillbaka till normalpriser, men det är bara en gissning från min sida
 
Finns en anledning till att dom har så dåligt omdöme. Nu har jag inte Facebook längre, men när jag var där och medlem i dom stora fotogrupperna så var det precis detta som det skrevs om ibland om Rajala och deras prissättning.

Det stod t ex 2000kr i rabatt, beställning lades. Sen ändrade dom priset och även priset i beställningen.

Dom verkar ha en tveksam retur/ångerrätt policy likaså.

 
Personligen så har jag för länge sedan slutat handla hos Rajala då de är lite väl glada i att justera sina priser som det passar. När jag frågade hur detta kunde ske, fick jag ett halvt undvikande och halvt otrevligt svar. Finns andra ställen som jag hellre ger mina pengar till.
 
ANNONS