Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Recycle pop up varifrån och hur få bort den?

Produkter
(logga in för att koppla)

Haraldus

Aktiv medlem
Hej,
Jag har fr. o.m. igår fått upp en pop up med rubriken Recycle Bin Cleaner och med texten
”You have files in your Recycle Bin consuming 7 MB of disk space.”
”Your Recycle Bin has 1 files that can be deleted to recover disk space occupied by these files”
Nedanför finns två knappar
Take Action Ignore
Pop upen ligger kvar tills man kryssar den eller klickar på Ignore.
Är det någon som vet vad denna dynga kommer ifrån och hur man får bort den permanent. Om jag klickar på ignore så dyker den strax upp igen…
/Harald
P.S. Bifogar skärmdump på pop upen D.S.

Bilagor

• Recycle-1.jpg
    Recycle-1.jpg
    53.3 KB · Visningar: 169
Hej,
Jag har fr. o.m. igår fått upp en pop up med rubriken Recycle Bin Cleaner och med texten
”You have files in your Recycle Bin consuming 7 MB of disk space.”
”Your Recycle Bin has 1 files that can be deleted to recover disk space occupied by these files”
Nedanför finns två knappar
Take Action Ignore
Pop upen ligger kvar tills man kryssar den eller klickar på Ignore.
Är det någon som vet vad denna dynga kommer ifrån och hur man får bort den permanent. Om jag klickar på ignore så dyker den strax upp igen…
/Harald
P.S. Bifogar skärmdump på pop upen D.S.

Hej !

det vore trevligt om du även bifogade vad dator och vilket os du har.

------------

Troligtvis har du på ett eller annat sätt fått in en application/program som gör just detta.

Kolla med aktivitetshantearen vad processen heter om du inte finner
en "recycle cleaner" i installerade program, gör du det så går den kanske
i bästa fall att avinstallera.

//MW

Ser ut som windows så jag skulle föreslå att du testar med malwarebytes anti-malware. Det brukar kunna hitta PUP (Potentially Unwanted Program). Dessa program kan lätt hitta in om man klickar på en reklam istället för den rätta downloadknappen. Kom ihåg att klicka ur eventuella "föreslagna program" vid installation av program.

Det är Avast som trasslar...

Tack för svar!
Jag hittade en fil, aswCleanerDLL.dll, som lades in igår i ett Avast-bibliotek. Kollade inställningarna på Avast och där stod att jag betalat för ”CleanUp” vilket är fel. Dessutom var CleanUp aktivt. Jag satte CleanUp till OFF. Nu slipper jag få upp pop upen men å andra sidan vägrar Avast nu att släppa igenom nerladdningar av alla (?) .exe-filer. De betraktas som elakartade trojaner! Har felanmält detta på särskild blankett.
/Harald

ANNONS
Götaplatsens Foto