jn4u
Aktiv medlem
Jag köpte ett par beg studio blixter i veckan för att ha som komplement till mina "vanliga små blixtar". Vi fotograferar utslutande barn mellan 1 år till 6 och deras familjer. Våra kompiser och alla i deras vänkrets. Någon gång varje halvår i vad vi kaller fotohelg. Där använder jag oftast zoom funktionen, någon enstaka grid och paraplyer som jag stutsar och skjuter igenom. Efter som min budget är begränas och tanken vad att köpa till reflektorer och grid för att komplettera min 90 graders reflektor till paraplyerna. Om jag skall köpa en standard reflektor 50 grader med 4 olika gridar. Eller om man skall gå på en reflektor med 60 grader och 30 graders raster plus bara en standers reflektor 50 grader. Jag söker något som kan användas på bakgrund eller på modeller för att de lite hårdare skuggor men bli mest flexibelt. Men kanske utomhus när det blåser
lite och man inte vill ställa upp paraply som rasar hela stativet. Lästa någon stans att standard reflektor 50 grader och grid 20 grader är en bra start som ett komplement till ett paraply?
lite och man inte vill ställa upp paraply som rasar hela stativet. Lästa någon stans att standard reflektor 50 grader och grid 20 grader är en bra start som ett komplement till ett paraply?