Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rengöra spegeln

Produkter
(logga in för att koppla)

phool

Aktiv medlem
Tjena, häromdagen såg jag två små svarta prickar i sökaren när jag tittade genom sökaren mot himlen, dum som jag var tog jag bort objektivet och blåste på spegeln, naturligtvis kommer det lite saliv på spegeln, och då såg det genast mycket värre ut, nu vill jag inte peta eller försöka rengöra själv. Min fråga är, vart i Stockholm kan man lämna in den för en "snabb" rengöring?
 
Senast ändrad:

Kjell Andersson

Aktiv medlem
Kameraservice i Kungsör är Pentax serviceställe, men spegeln kan man lätt fixa själv om man köper någon lämplig rengöringsutrustning, som sagt det påverkar ju inte bilden. Jobba i ett dammfritt rum om möjligt.
 

phool

Aktiv medlem
Att det inte påverkar bilderna vet jag, samt att Pentax service ligger i Kungsör, tänkte som ett ställe som Lasses som ordnar och donar med alla möjliga märken.
 

Kjell Andersson

Aktiv medlem
Många fotobutiker klarar en sån här enkel rengöring medan du väntar tror jag, fick tom sensorrengöring (renblåsning) i en Expertbutik mens jag väntade och det blev bra
 

Torbjörn Andersson

Aktiv medlem
Scandinavianphoto rengör medans man väntar om det inte har för mycket att göra för en billig peng. De rengör även sensorn.

Åker förbi ibland tills jag köpte egna spatlar.
 
ANNONS