Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Resekamera - tips tack

Produkter
(logga in för att koppla)

tannler

Aktiv medlem
Jag har precis kommit hem från Prag och än en gång slogs jag av hur joxigt det är med DSLR på resa och hur osäkert det känns med DSLR i trängseln i stora turiststäder.

En partykamera är inget alternativ, inte superkompakter heller, jag vill ha nåt att hålla i - men vad?

Kriterier ( i prioriteringsordning )

CF/SD som medium
Bildkvalitet övergripande
Lågt brus
Bra optik med ordentligt med zoom
RAW / TIFF

Jag har letat mig trött efter nå't alternativ - men hittar inte nå't vettigt. Som inbiten Minoltian borde jag ju förorda KM A2/A200, men deras optik är inte riktigt i min smak - "stretched beyond its capabilities" tror jag mig ha sett som epitet.

Tips - någon?

Fuji F20 och F30 är kompakter med extremt lågt brus och hög detaljåtergivning (på gränsen till revolutionerande) Kolla testbilder på Cyberphoto.se och jämför med andra märken.. finns inget i samma klass som Fujisarna :)

ANNONS