Annons

Säkerhetsbilder

Produkter
(logga in för att koppla)

LasseL

Aktiv medlem
Hej, jag har fått ett fotojobb där jag skall ta bilder som är relaterade till följande rubriker. Jag är förvisso ganska van den här typen av bildspråk men just tycks jag fullständigt sakna den kreativitet som krävs för uppgiften. Jag kan helt enkelt inte komma på några bra motiv.

Rubrikerna är följande:

Konflikthantering | Självskydd | Säkerhetsutbildningar | Beredskap och handlingsprogram | Säkerhetskonsultation | Krishantering | Krisledning |

Min fråga till er är alltså; vad för slags bilder skulle kunna passa i relation till dessa rubriker?

Tacksam för hjälp

mvh

/L

Är det raka actionbilder som kunden vill ha eller funkar ett mer abstrakt bildbudskap?

Jag skulle nog fundera i dessa banor:

Konflikthatering - En grupp personer som diskuterar runt ett bord. Kontorsmöbler. Ej hemmamijö. Allvarliga miner. Någon ledsen.

Självskydd/säkerhetsutbildning - Bilder när personer övar självförsvar. Gärna rörelseoskärpa.

Beredskap och handligsprogram - Närbild komradio.

Säkerhetskonsultation - Uniformerad person (med papper/mapp/pärm i handem, i samtal med kostymklädd i industrimijö. Gärna rök. Personerna ska ha hjälm på. Pekar med hela handen.

Krishantering - Bild på polisens nalle som de ger till barn.

Krisledning - Bild på räddningsledarens brandbil / bild på räddningsledare under arbete.
Alt. bild från kommunikationscentral.

jas39 skrev:
Krishantering - Bild på polisens nalle som de ger till barn.

Fick en annan idé. Två personer i silhuett som sitter på varsin stol mittemot varandra och pratar, den ena rak i ryggen och den andra lite krampaktigt eller smärtsamt "dubbelvikt".

Låter jättebra, dock glömde jag att tillägga en sak. Företaget riktar sig inte till andra säkerhetsföretag utan vanliga företag och myndigheter. Dock är ju många av förslagen riktigt bra faktiskt. Nån mer som har tankar kring upplägget?

ANNONS
Götaplatsens Foto