Annons

Sälja beg d80

Produkter
(logga in för att koppla)

Joel.S

Aktiv medlem
Ska ner och köpa en ny D300 i veckan och har bestämt mig för att sälja min D80 jag har.
Vad kan man få för en sådan idag?

En Nikon d80 i ytterst nyskick inköpt Juli -07 ca 4000exp.

Nikon Orginal Batterigrepp

2st Orginal batterier

3st 2gb sandisk SD ultra 2 minneskort

1st trådlös fjärr ML-L3

Samt försäkring på kameran i 4 år från köpedatum som täcker allt. Kamera och försäkring inköpt på expert fromholtz lkpg.

check & Clean som ingick i priset när jag köpte den, aldrig använt. 3 gånger fritt.

kolla blocket, där säljs de från ca 5 laxar o uppåt
det var en här iförrgår och sålde en för 4500, höll på att köpa den faktiskt, men den försvann direkt

men det var väl utan batterigrepp skulle jag tro

säljer du den billigt går den nog fort annars dröjer det väl antar jag

Fem foreller låter billigt. 6-7 borde gå få på Blocket. Nackdelen är att du inte skickar med glugg. Krångligare för köparen (om han/hon vill ha ett komplett kit).

Grepp, minneskort och fjärr borde kunna ge en tusenfoting extra.

jao kanske billigt för en del, inte för mig
annars har du nog rätt

själv kan jag få en helt ny för 5000, men det är ju bara företagare som kan dra av moms

angående objektiv

1. går bättre att sälja med objektiv men ofta vill folk bara köpa objektivet och då sitter man där ändå med ett hus

2. minns en som ringde och ville ha kraftigt reducerat pris därför att det saknades objektiv, he he, vad skulle han med en systemkamera

Jo självklart är det knepigare utan optik. Men jag vill behålla det till nya huset.

5000 låter kanske lite billigt. skulle väl iaf vilja ha 6-6500:- för allting.

Har ju kvitto och garanti på huset samt försäkring. likaså batterigreppet.

D80 begpris

Hej!

Jag sålde min D80 utan objektiv på Tradera slutet av Jan för 5800 kr. Utrop 2000. Totalt ca 22 bud.

Kamera sverigeköpt med garanti okt -07, i mycket bra skick och inga döda pixlar.
1 Sandisk SDHC Extreme III 4Gb
Fjärr ML-L3
1 extra standardbatteri EN-EL3e

Oklart hur spekulationerna om evt D90 under PMA -08 påverkade priset då mässan var strax efter budgivningens slut. Försäljningsomkostnaderna var ca 130 kr frakt + ungefär lika mycket för Tradera.

/Anders

ANNONS
Götaplatsens Foto