Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Säljråd LEE filter

Produkter
(logga in för att koppla)

JRLindgren

Medlem
Hej.

Hoppas det är ok att be om säljråd.
Ska sälja en uppsättning LEE filter och skulle gärna motta någon annans tankar kring prissättning.

Nedan följer en lista med NYpriser i dollar och SEK, dem priser jag hittat. Har inte tagit kitpriser i beaktning.

Väska: 58 dollar
3st gradients: 435 dollar
Hållare: 115.5 dollar
Polarizer: 354 dollar
Adaptrar: 7st, totalt 332 dollar.
Misc dukar, lock, pouch: 24 dollar

Little stopper: 1495kr.
Big stopper: 1495kr.
Proglass .6ND: 2430kr.
Proglass .9ND: 2430kr

Totalt nypris: 20514kr

Som sagt, inte tagit med kitpriser i beräkningen, samt att det tillkommer lite annat smått, en extra väska osv.
Alla förpackningar. Allt är i mycket gott skick. 100mm, 100x150mm på gradients.

Förstår att mitt begagnatpris inte hamnar nånstans i närheten av nypriset. Men har ingen aning på andrahandsvärdet på filter.
Allas tankar är välkomna och uppskattade.

Vänligen
Jonas

Obs. tillägger att jag gärna undviker tradera.
 

jag&bilden

Aktiv medlem
Generellt har stora och dyra paket en mindre kundgrupp och är därmed mera svårsålda och ger oftast ett lägre försäljningspris.
Att bryta upp dem och sälja mindre paket eller solitärer ger mera pengar men samtidigt merarbete för dig som säljare.

Titta på vad andra filter brukar säljs för i procent av nypriset.
Lee gör fina filter som värderas högt men i en storlek på 100x100mm så har de också en snävare marknad än filter i de klassiska 77/82/95 osv.

Lägg dig strax över i procent om du säljer solitärer - lägre om du vill säljs av dem snabbt.
Lägg dig en bit under procenten om du säljer i paket och kanske rejält under om du vill sälja samtliga till en köpare i ett paket.
 

JRLindgren

Medlem
Generellt har stora och dyra paket en mindre kundgrupp och är därmed mera svårsålda och ger oftast ett lägre försäljningspris.
Att bryta upp dem och sälja mindre paket eller solitärer ger mera pengar men samtidigt merarbete för dig som säljare.

Titta på vad andra filter brukar säljs för i procent av nypriset.
Lee gör fina filter som värderas högt men i en storlek på 100x100mm så har de också en snävare marknad än filter i de klassiska 77/82/95 osv.

Lägg dig strax över i procent om du säljer solitärer - lägre om du vill säljs av dem snabbt.
Lägg dig en bit under procenten om du säljer i paket och kanske rejält under om du vill sälja samtliga till en köpare i ett paket.
Tusen tack för dina tankar!
 
ANNONS