Annons

Sätta EXIF copyright i kameran?

Produkter
(logga in för att koppla)

exeton

Aktiv medlem
Sätta EXIF copyright i kameran(20D)?

Jag hörde/läste någonstans att man kan sätta copyright EXIF infon i kameran mha Canon mjukvaran som följer med kameran. Så man automatiskt får det satt på alla bilder. Kan det ha något att göra med den där "ursprungs märningen" av bilderna som finns.

Har inte installerat några av canon programmen, använder helst program efter eget val.

Kan nån bekräfta/förnerka detta?

Har jag drömt eller ?

Senast ändrad:
Ungefär lika enklet att lägga in informationen som att ta bort den. Att knappa in namn i Exif är mer en informations tjänst till den som vill använda bilden än ett skydd mot olovlig användning.

Programmet som jag använder

Programmet som jag använder (Camera Pump) för att flytta bilderna från CF kortet och sortera upp dom i datorn går mycket långsammare om det skall skriva i EXIF info också.

Så jag tycker att det är em liten fördel iaf.

Vilken mjukvara är det jag skall installera då?

Hur göra?

Ingen som kan bistå med info hur man bär sig åt för att få informationen till kameran?
Vilken mjukvara används?

Tack!!

Insallationen av originalmjukvaran var inte helt problemfri (lindrigt sagt), men långt om länge fick jag det installerat och sen var det inget problem att hitta var man ändrar!
Tack för hjälpen!!!

Jag har installerat Canons programvara på tre olika datorer, med två olika operativsystem. Inte det minsta krångel någonstans. Inte med uppdateringarna heller.

ANNONS
Götaplatsens Foto