Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Söker efter en bra men enkel lösning för "auto tracking"

Produkter
(logga in för att koppla)

Gigas

Aktiv medlem
Hej, jag vill kunna följa en person som rör sig på estraden fram och tillbaka och få till ett system som klarar detta med antingen min Sony FX-30 eller en Sony A7 IV. jag använder två-tre kameror idag vars videosignal går från kamerorna till en YoloBox Pro via var sin HDMI-kabel. I YoloBoxen väljer jag vilken kamera och vinkel jag vill ha med på videon som sparas på ett externt SSD-minne.Jag har tittat på lite olika DJI Ronin gimbals men DJI Stockholm kan inte garantera att signalen kan överföras via HDMI till min inspelare. Blir den enda HDMI-out upptagen med en gimbal så kan väl en HDMI splitter lösa det? Jag använder mig av HDMI-fiberkablar mellan de olika kamerorna och de leds som sagt in i de tre HDMI-in på YoloBox pro. Jag ska också tillägga att ibland finns det ingen uppkoppling vare sig Wi-Fi eller internet. tacksam för svar!
 

Falumas

Aktiv medlem
En HDMI-splitter borde kunna lösa det, men se i så fall till att du får tag på en splitter som orkar med din signal.

Jag har en pryl stor som en halvhög redbullburk med stativgänga i botten och stativskruv på toppen, burken har en egen tracking kamera som följer en person och roterar kameran man satt på toppen dit (den klarar dock inga större avstånd och bara horisontell rotation). Den orkar bara med en webkamera eller mobiltelefon eller dylikt.
Använder det mest när jag har online-klasser/presentationer och vill röra mig i rummet eller när jag privat skypar med någon och gör något där jag inte vill sitta still och behöver bägge händerna, t.ex. lagar mat.
 
ANNONS