Annons

Söker namn på fotografer

Produkter
(logga in för att koppla)

Graal

Avslutat medlemskap
Hej! jag var på Ölands Konstnatt i fredags och i Vickleby fanns ett nytt Fotogalleri med namnet Sguardo, där ett par i min egen ålder ställde ut sina otroligt fina bilder. De var från Tyskland och Schweitz tror jag och de förstod inte så mycket svenska när jag talade med dom. Jag fick ett kort och trodde att namnen skulle stå där men tyvärr var där bara adressen till galleriet. Jag läste namnen i någon broschyr men har den inte kvar. Har sökt på nätet men inte hittat dom där. Undrar nu om någon känner till vad dessa båda skickliga fotrografer heter? De fotade med nya och äldre Rolleiflexkameror 6x6 och det var mest svartvita gelatinsilverkopior de visade men också några i färg. Tacksam om någon kan hjälpa mig?
 

k-oskarina

Aktiv medlem
Ja, det var bara det som fattades. ;-)
Är ute och dribblar överallt på nätet för stunden...och fixar en mängd olika uppgifter. Sen läser jag här en typ av deckarfråga...som måste lösas. Aj, aj...........
Har en nära väninna boende i Lundtrakten men uppvuxen på Öland och är där ofta...
hm, nej hon var inte där i helgen...
men vet hon någonting eller har hon kompisar som vet.
Återkommer...ställer en fråga till henne under tisdagen.
/Ulla
 

k-oskarina

Aktiv medlem
Så bra då kanske det fungerar med Monicas tips.

Fotogalleri Sguardo. Vickleby. 27-30/9.

Borde väl inte vara några problem att få tag på fotografernas namn. Lycka till!
 

Graal

Avslutat medlemskap
Får tacka för tipsen! Har sökt på Konstnatsshemsidan men några namn har jag inte hittat. Likaså på Sguardo på Google men bara fått tag i den info jag redan har. Ska kolla med Mona Hedin. Annars fanns en tidningsartikel om paret utlagd i utställningslokalen, har sökt på Ölandsbladet men inte hittat något om det, kanske var det i Barometern, ska kolla där också.
 
ANNONS