martley
Aktiv medlem
Jag vet inte om detta har förändrats efter att programvaran byttes i forumet eller om det alltid har varit så. I alla fall, Canon har annonserat om en ny modell, Canon EOS R3, en flaggskekeppsmodell som ska komma i närheten av tidigare 1Dx-modeller av senaste variant. Priset på denna pjäs är ännu inte avslöjat men det är högst sannolikt att det ligger långt utanför min budget, men prylnörd som jag är så tycker jag ändå att det skulle vara intressant att läsa om vad som skrivs om den, och Jag var därför intresserad av att se ifall någon diskuterat eller nämnt denna modell redan i forumet på FS, men sökning på "R3" går inte eftersom söksträngen är för kort, och söker jag på "Canon EOS R3" får jag en kommentar från sökmotorn om att "R3" har ignorerats i sökningen eftersom den delsträngen är för kort. Det som blir kvar av söksträngen blir då "Canon EOS" vilket är alldeles för generellt och matchar i princip alla Canons systemkameramodeller. Jag förstår att det kan finnas fog för att kräva en mista längd på en söksträng för att inte sökningen ska få träff precis överallt, men det blir svårt att söka på en modellbeteckning som i sig är väldigt signifikativ, "R3" men alldeles för kort för at tillåtas av sökmotorn. Eller finns det nåt sätt att "lura" sökmotorn i ett liknande fall?