Annons

Samma mättnadskurva på 96 bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

Syvertsen

Aktiv medlem
Tja,

sitter på kneget nu och pular med grundmaterial till en animation. Har då 96 bilder på en tjej, serietagna med stativ, och bildernas färg håller inte måttet.

Någon här som råkar vara high på att automatisera sådant? Jag sitter och gräver i PS efter något batch-tillägg där man kan slänga in externa filer som påverkar resultatet men är hittils utan lycka.

Orkar inte sätta mig och göra ett lager av en mättnadskurva och sedan dra över manuellt till allihopa. Det är halvsegt.

Sitter i CS4. Any ideas? :)

Om du använder raw går det att tanka in alla bilderna samtidigt om du har tillräckligt stark dator och länka ihop bilder så det du gör på en bild händer på alla. Annars får det att göra ett funktionsmacro, alltså att spela in något du gör och sedan spela upp det på varje enskild bild.

Angående raw-metoden så tror jag det ska gå att öppna vanliga jpeg-bilder i camera raw också, då kan du göra likadant med dom.

Det är JPEG:ar, av någon märklig orsak så plåtades det här inte i RAW-format alls. Men jag sliter ihop ett funktionsmakro istället då. Danke! :)

Angående raw-metoden så tror jag det ska gå att öppna vanliga jpeg-bilder i camera raw också, då kan du göra likadant med dom.
Ja, det går. Man drar upp dem i Brigde och slår bara cmd + R så har du samma kontroller som på en RAW-fil i Camera RAW. Det var till och med smidigare i det här fallet, för funktionsmakrot brast i att en av bilderna stack ut lite för mycket ur mängden.

Men det har löst sig iaf - tack för snabb hjälp! Ibland glömmer man bort grunderna haha. :)

ANNONS
Götaplatsens Foto