Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

SanDisk Mini och Win98SE

Produkter
(logga in för att koppla)

rideg

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag har köpt ett SanDisk cruzer mini USB-minne med beteckningen SDCZ2-512. För att kunna använda det under Win98SE måste separata drivrutiner installeras. På SanDisks hemsida hittar jag inget som passar och de drivrutiner jag hittat på nätet fungerar inte (i min burk). I det ena fallet kommer inte drivern upp som en ikon och i det andra fallet får jag blå skärm när jag pluggar i minnet. Under WinXP fungerar minnet utan problem.

Det här minnet hänger i klasar på Claes Ohlsson så drivrutiner borde vara en baggis att hitta. Men jag grejar det inte.

Blir mycket tacksam för hjälp!

Windows 98 är ju ett av de sämsta fake OS som Microsoft har släppt, kanske ME var ännu sämre.

Att du inet hittar drivisar till 98 är kanske inte så konstigt efter som windows 98 har fasats ut på de flesta ställen. tom företag som egentligen är långsammast med uppgraderingar sitt väl de flesta med W2k idag.

Blåskärmen är inget nytt för 98 användare. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, troligtvis är det väl en gammal gammal laptop du försöker lägga in bilder på? annars kan jag rekomendera att du lägger in XP eller w2k istället. W2k är synnerligen bra. funkar på nästan alla maskiner som inte klarar XP och är ett av de stabilaste OS du kan köra från Microsoft. Många drivisar funkar med W2K även en hel dl XP drivisar eftersom båda OS bygger på NT kärnan.

Alt, köp ny dator, stationär får man idag för 3-4 k och uppåt och den är ialla fall bättre än en 98 dator. begagnad lap med XP får du för kanske 4-5k och uppåt

ANNONS
Götaplatsens Foto