Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Semi-defekt kompaktkamera (Casio Exilim EX-Z1000) som benspænd

Produkter
(logga in för att koppla)

bergholt

Aktiv medlem
For en uges tid siden bød jeg på et gammelt Casio Exilim EX-Z1000-kamera på eBay. Jeg vandt auktionen, og det nåede frem i forgårs.

Casio Exilim EX-Z1000-kompaktkamera fra 2009.

Desværre er den helt, helt gal med sensoren, der tegner striber - særligt på lyse baggrunde.

Jeg har fået pengene tilbage, så alt er godt. Jeg har også fået til lov at beholde kameraet, da sælger ikke havde nogen interesse i at få det tilbage eller kunne sælge det igen.

Defekt senesor som benspænd

Så jeg tænkte, det kunne være en slags kunstnerisk benspænd at tage lidt billeder med det.

Resultaterne er nedenfor. Det har været et sjovt projekt at se, hvad en knap 20 år gammel defekt sensor kan presses til. Alle er taget i lavest mulig ISO (50).

Billeder 'straight out of camera'
Jeg synes, at det sidste billede, et blik ind igennem en dør til en restaurant, er blevet mest vellykket.

Alle billdder er 'straight out of camera'.
f
Det første billede af selve kameraet er taget med et Pentax Optio P70 (der kom på markedet stort set samtidigt med EX-Z1000 (2009).

blomster-casio.JPG

casio-exilm-ez1000.JPG

CIMG4232.JPG

restauran.JPG

Min vurdering er, at det er et fint lille kamera i god byggekvalitet (produceret i Kina versus Pentax Optio P70, der er produceret i Vietnam) , så jeg kunne godt finde på at købe et mere - men måske et step senere i serien (men stadig med CCD-sensor).

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto