Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sigma 18-125/3,5-5,6 till 350D?
- Trådstartare Godsmack
- Start datum
dumbo
Aktiv medlem
Det verkar vara en okej optik om man tar den för vad den är. Brännviddsomfånget för ju att den är väldigt allround och bildkvaliteten är rätt okej om man ser till pris och zoomomfång osv.
Så vill man ha en billig allroundglugg som presterar hyfsat så är den en bra kandidat IMO.
Så vill man ha en billig allroundglugg som presterar hyfsat så är den en bra kandidat IMO.
Puls
Aktiv medlem
Godsmack skrev:
Okej, tack.. Någon som vet hur AF:en är?
Den surrar ....
Har en del andra objektiv, Canons egna med USM. Känner inte att det är någon stor skillnad i hastighet tillsammans med 20D men den är inte tyst som USM.
Inte något jag stör mig på dock. Har läst om att en del exemplar har haft problem med front/back fokus men det har jag inte märkt något av. Känner inte heller att den är sämre i dåligt ljus, några har anmärkt på just det.
Har gjort några snabba skärpe jämförelser mellan Canons 20/2.8 , 50/1,4 och Sigma optiken och det har inte heller givit mig någon anledning till missnöje. (även mot kitoptiken 18-55, där är det klart fördel till Sigman).
I vart fall kan jag rekomendera Sigmas 18-125.
Just zoomomfånget gör den så "allt i ett", perfekt när man inte kan/vill släpa på hela uppsättningen linser.
Enda önskemålet skulle vara 2,8-4 istället för 3,5-5,6.
Mvh. Kristian
Senast ändrad:
TheJaff
Aktiv medlem
Jag vill höra mer!Godsmack skrev:
Tack så mycketPrecis vad jag ville höra!
Sigmas EX 18-50 är definitivt för mkt pengar för en glad amatör som mig att slänga ut på en gång. Jag har oxå funderat på alternativet Canon EF 50/1.8 som verkar väldigt prisvärd men risken är då att jag ändå måste gå o köpa en vidvinkelzoom på en gång. Jag vill definitivt ha mycket skärpa och ett relativt ljusstarkt objektiv.
dumbo
Aktiv medlem
Jag har inte sett några jämförande testermellan Sigma 18-50 (den billiga) och Canon 18-55, men jag har settbilder från båda och min uppfattning är att Canonen är bättre. Den är iaf inte sämre.
Att 18-125 är "samma serie" vet jag inte riktigt vad du menar med. Att båda två inte är EX menar du?
Att 18-125 är "samma serie" vet jag inte riktigt vad du menar med. Att båda två inte är EX menar du?
TheJaff
Aktiv medlem
Ja något sånt. Men jag kanske förlitar mig för mycket på bokstavsbenämningar. Ska bli intressant att läsa om det nya 18-200mm från Sigma. Lägger den sig i prisklassen <3500kr kan det oxå bli intressant.dumbo skrev: