Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 18-300

Produkter
(logga in för att koppla)

PierreS

Aktiv medlem
Jag undrar hur tänket om superzoomar går nu? Jag köpte Sigmas 18-300 mm för jag tänkte filma med det. Jag måste säga att jag blev förvånad över bildskärpan. Bildstabilisatorn är dock inte anpassad för filmning men i övrigt är objektivet mycket bra. Har haft det i två år nu. Jag köpte Canons 15-85 för att ha ett normalzoom men tycker inte att det är bättre i sitt område. Bortkastat köp med andra ord eftersom jag redan har Canons 10-22mm.

Närbilden på tosteblåvingen är i absoluta pixlar i PS samt i övrigt oredigerad.
 

Bilagor

PFH

Avslutat medlemskap
Hade en Sigma 18-200 för många år sedan, den första modellen. Gav bort den efter några år när mina krav steg. Tog chansen vid årsskiftet och köpte en 18-200 Contemporary till sänkt pris, jag måste erkänna det är ett helt annat objektiv än mitt gamla. Mycket bättre skärpa, mindre missteckning och knappt någon kromatisk aberration.
Jo superzoomarna har kommit långt under åren som gått.
 

PierreS

Aktiv medlem
Jo håller verkligen med. Har den till min gamla 7d på jobbet nu när jag inventerar träd. Den perfekta linsen i det sammanhanget... Man kan liksom inte ångra det köpet.
 
ANNONS