Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 70-200 2.8 med eller utan DC?

Produkter
(logga in för att koppla)

sugarman64

Aktiv medlem
Letar efter ett begagnat Sigma 70-200 2.8. Hur viktigt är det att få den senare DC-versionen, alltså den med förbättrad antireflexbehandling? Har en Canon 350D. Finns detta objektiv i varianter där man får Error på nyare digitala Canonkameror och måste uppgradera? Om så är fallet, är uppgraderingen gratis? Intresserad av alla åsikter och erfarenheter.

//Benny

Det är DG, inte DC

Jag köpte ett utan DG och det fungerade uselt. Fokuserade fel och gav felaktig EXIF data. Fick det utbytt mot ett med DG som fungerar klockrent och ger skarpa bilder och rätt metadata.
Det finns dock många som säger att dom får skarpa bilder med icke DG varianten.

Jag har haft ett utan DG och det fungerade kanon. Inga problem med fel fokus eller fel data. Det som är viktigt är att det är ny programvara i objektivet. Mitt var nytt, köpt mars 05.

Min erfarenhet är som Pontus säger att DG eller inte inte har så stor betydelse som att den senaste programvaran. Om den är fel ska du få den ska du få den utbytt precis som med vilket annat fel som helst.

ANNONS
Götaplatsens Foto