Annons

Sigma AF 18-250/3,5-6,3 DC OS HSM

Produkter
(logga in för att koppla)

anders70

Ny medlem
Vill inte släpa med mig hela zoomkitet på semester och funderar på ett Sigma AF 18-250/3,5-6,3 DC OS HSM, någon som har någon erfarenhet eller sett några tester?
Är mest intreserad av antiskak och skärpa.

Senaste numret av DigitalFoto har ett test av 8 st superzoomar, Sigma 18-250 fick mycket bra betyg.

Janne

Det skumma är att det fått väldigt bra resultat i digitalfoto medans på cyberphoto så verkar de inte så överförtjusta, på bilderna ser de lite oskarpa ut.
på denna sida så verkar canon 18-200 fått bättre men sigmat verkar vara ett äldre som inte har os i beteckningen, vad det nu betyder.
Canon 18-200 eller sigma 18-250 är frågan!

Det skumma är att det fått väldigt bra resultat i digitalfoto medans på cyberphoto så verkar de inte så överförtjusta, på bilderna ser de lite oskarpa ut.
på denna sida så verkar canon 18-200 fått bättre men sigmat verkar vara ett äldre som inte har os i beteckningen, vad det nu betyder.
Canon 18-200 eller sigma 18-250 är frågan!

Sigma har ju 250, Canon 200. Det är en ganska stor skillnad.

Jag köpte ett sigma 18-250, vart verkligen besviken.
den hade färgblödningar och var alldeles för mjuk eller suddig, blad och grenverk fick en förvrängd känsla, autofokusen som är en ultraljuds levde heller ej upp till förväntningarna, så de var mycket tillmötesgående på Rajala photo och lät mig bytta till ett Canon 18-200 .jämnförde bilderna som var otroligt mycket skarpare och den är snabbare att fokusera.
(bilderna som finns på cyberphoto stämde mycket väl med resultatet jag fick när jag prövade objektivet

ANNONS
Götaplatsens Foto