Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sigma AF 18-250/3,5-6,3 DC OS HSM
- Trådstartare anders70
- Start datum
William Spiik
Aktiv medlem
Här är Fotosidans sida där man kan kolla in recensioner, bilder tagna av objektivet osv : http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=18490
Edit. Märkte nu att det bara fanns en recension på den sida jag länkade, och ett fåtal bilder.
Edit. Märkte nu att det bara fanns en recension på den sida jag länkade, och ett fåtal bilder.
anders70
Ny medlem
Det skumma är att det fått väldigt bra resultat i digitalfoto medans på cyberphoto så verkar de inte så överförtjusta, på bilderna ser de lite oskarpa ut.
på denna sida så verkar canon 18-200 fått bättre men sigmat verkar vara ett äldre som inte har os i beteckningen, vad det nu betyder.
Canon 18-200 eller sigma 18-250 är frågan!
på denna sida så verkar canon 18-200 fått bättre men sigmat verkar vara ett äldre som inte har os i beteckningen, vad det nu betyder.
William Spiik
Aktiv medlem
Det skumma är att det fått väldigt bra resultat i digitalfoto medans på cyberphoto så verkar de inte så överförtjusta, på bilderna ser de lite oskarpa ut.
Sigma har ju 250, Canon 200. Det är en ganska stor skillnad.
Frocli
Aktiv medlem
D men sigmat verkar vara ett äldre som inte har os i beteckningen, vad det nu betyder.
Oj, superzoom utan stabiliseringen... Brukar var halva priset, men jag skulle inte ge något för det.
sarnor
Avslutat medlemskap
Sigma har ju 250, Canon 200. Det är en ganska stor skillnad.
Nej det är inte någon större skillnad i utsnitt, som att jämföra ett 50 mm med 40 mm.
anders70
Ny medlem
Jag köpte ett sigma 18-250, vart verkligen besviken.
den hade färgblödningar och var alldeles för mjuk eller suddig, blad och grenverk fick en förvrängd känsla, autofokusen som är en ultraljuds levde heller ej upp till förväntningarna, så de var mycket tillmötesgående på Rajala photo och lät mig bytta till ett Canon 18-200 .jämnförde bilderna som var otroligt mycket skarpare och den är snabbare att fokusera.
(bilderna som finns på cyberphoto stämde mycket väl med resultatet jag fick när jag prövade objektivet
den hade färgblödningar och var alldeles för mjuk eller suddig, blad och grenverk fick en förvrängd känsla, autofokusen som är en ultraljuds levde heller ej upp till förväntningarna, så de var mycket tillmötesgående på Rajala photo och lät mig bytta till ett Canon 18-200 .jämnförde bilderna som var otroligt mycket skarpare och den är snabbare att fokusera.
(bilderna som finns på cyberphoto stämde mycket väl med resultatet jag fick när jag prövade objektivet