Annons

Sigma obj + Canon 20D = problem ?

Produkter
(logga in för att koppla)

cmblelle

Aktiv medlem
Har ställt mig i kö på en 20D, och det är dags att börja handla objektiv...

Är det någon som oroar sig för att det blir problem att använda (begagnade) Sigma objektiv till Canon 20D? Finns det några tekniska detaljer i de previews som finns ute som ger anledning att tveka? Jag förstår att det kan bero på modell och/eller ålder, jag funderar ffa på 24-70/2,8 och 100-300/4 + 1,4x

Ett mail till Sigma ger (som väntat) bara svaret att de inte vet något ännu, de måste vänta till dess att kameran släpps.

Om man köpt ett objektiv i USA, kan man ändå chippa om det kostnadsfritt i Sverige?

Jag har samma funderingar:)

Men apropå köp i USA, är du säker på att det är någon "affär". Jag räknade på ett 80-200/2.8 och det slutade med att B&H+moms blev samma pris som Cyberphoto.

--jalle

cmblelle skrev:
Har ställt mig i kö på en 20D, och det är dags att börja handla objektiv...

Är det någon som oroar sig för att det blir problem att använda (begagnade) Sigma objektiv till Canon 20D? Finns det några tekniska detaljer i de previews som finns ute som ger anledning att tveka? Jag förstår att det kan bero på modell och/eller ålder, jag funderar ffa på 24-70/2,8 och 100-300/4 + 1,4x

Ett mail till Sigma ger (som väntat) bara svaret att de inte vet något ännu, de måste vänta till dess att kameran släpps.

Om man köpt ett objektiv i USA, kan man ändå chippa om det kostnadsfritt i Sverige?

En del äldre Sigma-objektiv fungerar inte på Eos-hus utan måste modifieras hos Zieger teknik för en mindre summa.

Nya gluggar ska funka utan problem.

Och Zieger verkar vara rätt tillmötesgående för att chippa om, ofta gratis. Trots att det ibland har behövt skickas till Tyskland eller japan eller nåt sånt.

ANNONS
Götaplatsens Foto