Annons

Skaffa wordpress'

Produkter
(logga in för att koppla)

flipp_90

Aktiv medlem
Jag har sedan länge haft en hemsida baserat på blogg.se men har tänkt göra om lite så jag får en hemsida lite mer likt ett bildgalleri.

Jag har kikat runt lite på nätet och det låter som att wordpress kan vara ett bra verktyg!

Jag funderar på om man skall köra gratisalternativet på wordpress.com och fortsätta omdirigera min domän till wordpresssidan eller skall man skaffa sig ett eget webbhotell?

Vad finns det för för och Nackdelar?

Jag ärvandes grön på detta så all information som den samlade fotosidanskaran sitter inne på vore så nr att kunna få ta del av!

God jul!

Hej,

Jag har använt mig utav Wordpress (med webbhotell) i många år och tycker det fungerar utmärkt. Wordpress ramverk är stabilt och utvecklas hela tiden.

Det finns väldigt många mallar att köpa ifall du inte är nöjd med de som finns gratis. Titta i så fall på http://themeforest.net/category/wordpress, det är stället #1 när det kommer till mallar och plugin.
Jag har varit kund hos dem sedan våren 2010 och har aldrig haft några problem med betalningar eller något annat.

Du kan förhandsgranska varje mall hos themeforest.net innan du köper den. Tänk bara på att den förhandsgranskade versionen är uppsatt efter skaparens förslag och smak. När du väl installerar mallen på din sajt så får du bygga upp den efter ditt tycke och smak.

När jag köper en mall på themeforest brukar jag kolla upp några saker. Dels när mallen lanserades på themeforest, när den senast uppdaterades, hur många som köpt den och vilket betyg mallens köpare gett.

Mallar som jag ratar är de som ex:
- lanserats för något år sedan och aldrig uppdaterats. Det är inte säkert att de är fullt fungerande med senaste versionen av Wordpress.
- mallar med snittbetyg lägre än 4.0

Om det är en mall som är helt nylanserad, så kollar jag längst ned på sidan för mallen, om det finns några andra mallar som skaparen gjort och i så fall hur många köp, snittbetyg och framför allt om de mallarna har uppdaterats. En mall som aldrig uppdateras behöver inte vara dålig, men risken är att du längre fram uppdaterar Wordpress ramverk och att mallen då slutar fungera.

En sak till att tänka på... om du sätter upp din sajt efter en specifik mall och därefter byter mall, då behöver du göra diverse ändringar för att det skall se bra ut. Det är inget konstigt. Det följer alltid med dokumentation över mallen. Kvalitén på dokumentationen kan variera, men än så länge har jag inte sprungit på någon så dålig att jag inte kunnat förstå mig på mallen eller sätta upp min sida.

Lycka till!
//Nicklas Bågvinge

Tack för malltipset!

Vad har folk för webhotell och vilka är de billigaste? Det känns lite som en sjungel och jag vet inte ens vad jag skall leta efter....

Tack för malltipset!

Vad har folk för webhotell och vilka är de billigaste? Det känns lite som en sjungel och jag vet inte ens vad jag skall leta efter....

Det är svårt att tipsa om bra webbhotell. När ett mindre bra webbhotell växer sig stora så brukar det ge resultera i sämre responstider då deras lina in till serverhallen får mer trafik. Själv är jag väldigt nöjd med Inleed.net och Loopia.se, där några av mina sajter rullar.

ANNONS
Götaplatsens Foto