Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skall man behålla sin Hasselbladare - eller sälja?

Produkter
(logga in för att koppla)

Görant

Aktiv medlem
Ser att det börjar dyka upp en hel del bladare på¨köp och sälj - och har själv en 503CXi med lite tillbisar. Har just nu kul med en bra digitalkamera så den där får stå i ett hörn. Frågan är om man skulle sälja den eller om det kanske dyker upp ett digitalt bakstycke om några år som är på 6x6cm och kostar <10.000kr... Då vore det synd att ha sålt den häftiga kameran...
Eller om värdet bara kommer att gå ner mer och mer - så att man borde sälja nu - om det inte är för sent...
Vad tror ni?
Göran

Om du hittar en köpare... sälj!!!

Jag har ringt till några affärer.
Dem vill inte köpa in begagnade Hasselblads prylar.

M.V.H.
Philippe

Och det beror troligen till största delen på att det är så otroligt många som säljer sina bladare just nu.

Hela analoga kameravärlden översvämmas av folk som hysteriskt försöker bli av med sina gamla grejor, samtidigt som vi som vill köpa lite prylar fyndar som galningar. :)

/Henri

Behåll kameran, det är nog som många säger att digital småbild kompletterar mellanformat väldigt bra.

Jag hade en 10D ett kort tag men tyckte inte att det var lika bra att fota natur och landskap med den som med mellanformat. Men för djurfotografering är digitalt överlägset då man kan ta många bilder utan avbrott för filmbyte.

Kolla även denna diskussion:

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=21812

Jag skulle behållt Hasselbladaren. Just nu är det köparens marknad och inte säljarens.

Man kan göra många klipp nu när det gäller kameror för film, inte minst klassiska manuella kameror som jag gillar. Bara den här månaden har jag köpt tre kameror. :)

Hasselblad är ju en "superkamera" och du vet inte om din "digitalhysteri" svalnar om ett tag och du vill återgå till de "rejäla grejerna".

ANNONS
Götaplatsens Foto