Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

skev dia

Produkter
(logga in för att koppla)

Fragola

Aktiv medlem
jag slår vad om att detta har varit uppe ett stort antal gånger tidigare men jag hittade inget när jag sökte, dessutom vet jag inte om jag lagt det i rätt forum, men iallafall:

Jag kollade igenom mina gamla bilder och till min förskräckelse: en utav mina favorit diabilder har blivit böjd, jag tog ut den ur den gamla plastramen som bilderna kommer i när man köper framkallning med ramar, men det är ett veck i bilden som inte går bort
så vad ska jag göra? stryka med melittafilter och tidning?

Tack på förhand//Fille

Ja jag var rädd för det också därför tänkte jag att om man lägger diat mellan mellittafilter i mitten av en tidning och sedan stryker på lägsta temperatur så kanske det går?
plasten tål ju inte hur höga temperaturer som helst men det tål trots allt värmen från en halogenlampa på ganska nära håll...
men det måste ju finnas andra metoder och någon som vet om dessa?

ANNONS
Götaplatsens Foto