Annons

skrivare A3

Produkter
(logga in för att koppla)

Ulfie81

Aktiv medlem
HALLOJ!

Letar efter en skrivare i A3 format för hemmabruk men även för att kunna använda när jag inom kort dragit igång egen business.... för att göra utskrifter och granska fotografier innan dom går till kund. Så en prisvärd, bra skrivare som är kalibrerbar eller är naturtrogen i utskrift från uppackning.

Ett plus är om refill inte kostar skjortan heller:)

Någon som har några tips på vad man verkligen inte ska missa och om det finns några som borde ha varningslapp :)

Alla tips är välkomna

Tack så mycket

Har själv en Epson 1400 och är nöjd med resultatet. Färgbilder blir kalas. Svartvita kräver litet "trial and error".

Låga driftskostnader och A3 skrivare är däremot inget som stämmer ihop. Det går år en del bläck och då detsamma levereras i matskedsportioner (eller mindre) kostar det därefter. Nu gör det inte så mycket för i och med att jag mest skriver ut styckvisa bilder för utställning eller hemmabruk.

Ska man få ner driftskostnaden får man nog gå upp till Epson 3880 i och med att den tar stora (80 ml) patroner. Då blir det dryga 16 tusen i inköp i stället. Min maskin kostade under 3.

Att spara genom okända piratpatroner ger jag mig inte på. Har förstört en äldre skrivare på det sättet (hela alltet korkades igen av bläcket).

Jag har precis fått hem min Canon pixma pro 9500 mark II som jag fastnade för efter att ha läst några tester och läst lite inlägg.
Ska packa upp den ikväll och testa.
Återkommer med info

Har nu kopplat ihop skrivaren och skrivit ut ett 10-tal bilder och är mkt nöjd!
utskrifterna blir väldigt bra och skrivaren är tyst och snabb.
Det som irriterade mig var att hitta rätt typ ICC profil till Canons eget papper.
detta borde Canon ha gjort bättre!

Så långt som jag kommit nu så kan jag bara säga att skrivaren är grym.
Ska bli kul att se hur mkt bläck det går åt... :)
det sitter 10st patroner som kostar ca 155:-/st

ANNONS
Götaplatsens Foto