Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skum EXIF data med 300D+Sigma 70-200 2.8

Produkter
(logga in för att koppla)

BugEyes

Aktiv medlem
Hej,

Har tagit en del bilder med min nya fina Sigma glugg och bilderna blir bra. När jag kollar filinformationen i PS så säger den ofta att brännvidden är 456 mm vilket naturligtvis inte stämmer. Någon annan som sett liknande fenomen?
Kan förstås också vara en bugg i PS men jag har inte sett det på bilder tagna med mina andra gluggar.

Det är ett vanligt "fel" som bara gäller just 300D + Sigma 70-200/2,8. Om du gör en sökning här i forumet så borde du hitta fler som har råkat ut för samma fenomen.

Tack,

Jag hittade som du sa en gammal tråd som beskriver exakt samma sak, att EXIF visar 456 mm vid bilder tagna vid 200 mm, detta på 300D och 10D.
Skönt att det inte var fel på mitt ex då, inget problem egentligen eftersom bilderna blir bra.

ANNONS
Götaplatsens Foto