Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skydd för lcd:n?

Produkter
(logga in för att koppla)

Hagwall

Aktiv medlem
humm... hoppas att det blir rätt forum detta...
Men i alla fall så tänkte jag kolla om det är någon som har ett bra förslag på hur man kan skydda lcd displayen på en Canon 350D? Hittar inga såna där plastskydd som finns till tex. Nikon D70... Finns det något annat man kan göra?

/Marcus.

Hagwall skrev:
humm... hoppas att det blir rätt forum detta...
Men i alla fall så tänkte jag kolla om det är någon som har ett bra förslag på hur man kan skydda lcd displayen på en Canon 350D? Hittar inga såna där plastskydd som finns till tex. Nikon D70... Finns det något annat man kan göra?

/Marcus.

Behöver den skyddas med ytterligare skydd än det som Canon har satt framför i form av en plastskiva?

Min 300D har väl tuffat i två år nu, rejält med skrapmärken och sliten färg på huset, men inga som helst problem med att se vare sig bildskärmen som visar bilder och LCD-skärmen med slutartiden. Antar att konstruktionen på 350D är liknande den på 300D.

Jag tyckar att den käns ömtålig på något vis... men om din har klarat sig så pass bra så är det ju jättebra!
Men D70 har ju också en skyddande glasruta... men där finns det ändå ett plastskydd..=/

www.daproducts.com

Jag har använt deras repskydd på många kameror och i flera år och de verkar tåla pepparn.

De är inga problem att få loss från kameran sedan, ta en tunn tråd, t ex flätlina om du är gäddfiskare, och "skär" loss den bara.

ANNONS
Götaplatsens Foto