Annons

skydda dslr för fors paddling

Produkter
(logga in för att koppla)

Adde

Aktiv medlem
Jag ska ned till Uganda och paddla kayak i fors(nilen). Jag är jäkligt sugen på att få med mig kameran som är en canon d60 och två gluggar 17-40 &70-200 4.0 Undrar om nån vet vad de finns för olika vattentäta väskor som man skulle kunna använda.
Viktigt är att väskan inte är för stor då jag måste kunna ha med den ner i kayaken som inte är en havs kayak utan en mycket kortare fors kayak. Måste tåla att fluga runt lite(altså funkar inte de vattentäta påsarna man kan köpa).

Om nån vet nått bra märke som man kan få tag på i sverige eller om nån har någon fiffig ide om något hemmagjort så dela gärna med er.

Jag använder en ortlieb aquazoom när jag paddlar eller åker skridskor. Väskan ska vara helt tät, med både rullstängning och zippåsestängning.

Den är så liten en väska för en D60 med ett objektiv som ett 70-200/4L kan bli. Jag har själv en D60, och det är på det berömda att den går ner. Men du lär inte få ner båda objektiven i väskan. Å andra sidan, hur ofta vågar man byta objektiv sittande i en kajak?

Inför sommarens paddlingar så ska jag prova att bygga en teleobjektivväska av en vattentät påse av minsta modell fodrad med dubbla liggunderlag, måttanpassat för mitt 300mm tele. Det går inte ner i aquazoomen ihop med kameran.

Jag har en Lowepro Dryzone 100 till salu. Det blir lite fel här, borde lägga upp en annons på k&s o länka,men orkar inte ta tag i det nu.

Den är inte allt för stor, är helt o hållet vattentät samt flyter i vattnet (även lastad). Som ny, använd färre än 5 ggr (har haft den nästan ett år, så jag minns inte riktigt). Säljer den för den passade inte bra för mina syften (tänkte i första hand ha den när jag cyklar men jag cyklar ganska sportigt-lutar mig fram-, XC, så den passade inte så till det.) Till forspaddling borde skyddet vara perfekt, frågan är om storleken är det.

Lowepro

Folk här har inte gillat den så mkt, men på tex photograpyreview har den fått gott betyg, 4,25/5.

Min är svart.
Hoppas du får det bra där nere och att det genererar många fina bilder! :)

tack för tipsen dry zone e lite för stor så jag får nog kolla in de andra alternativet

Marcus: hur mycket hade du tänkt dig för väskan?
Jag ska till asien i 2 månader nästa vår och den kanske skulle kunna funka som handbagage/kameraväska när det regnar.

Har hittat en återförsäljare av pelican väskor som jag vet är täta och säkra så de blir nog en sån

Adde skrev:
Har hittat en återförsäljare av pelican väskor som jag vet är täta och säkra så de blir nog en sån
Vilken ÅF var det? Jag är också i köpartagen, antingen ett Pelican-case eller Dryzone.

ANNONS
Götaplatsens Foto