Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sladd 350D -> 540EZ m.m.

Produkter
(logga in för att koppla)

JAfoto

Aktiv medlem
Hej!

Leker lite med tanken att köpa en 540EZ om jag kommer över en till ett rimligt pris. Är medveten om att den bara går att köra manuellt till min 350D. Men det gör inget för jag ska ha den mest till att experimentera med ljuset.

För att utöka möjligheterna vill jag inte bara kunna använda blixten när den sitter på kameran och jag vill inte vara tvungen att använda den inbyggda blixten för att fyra av den externa.

Så då hade jag tänkt att det kanske gick att använda en synk-kabel mellan kameran och blixten. Men till och börja med verkar det inte som om 350D har nått sånt uttag. Det borde lösa sig genom att jag köper en:

http://kaffebrus.com/blixtadapter-om-du-ej-har-synkuttag-168.html

Sen har jag inte en aning om ifall blixten har nått uttag som man sen kan koppla in sladden till. Någon som vet?

Och vilken typ av sladd är det man ska ha? PC-synk eller vanlig synk kabel?

Lite virrigt men kortfattat vill jag kunna koppla in en 540EZ med slapp till min 350D, och det ska inte kosta multum =)

//Jerry

ANNONS
Götaplatsens Foto