Annons

Slr-kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

psyco

Aktiv medlem
Hej alla glada.

Pga jobb och andra hobbys som stulit min tid (bygge av bilar) så har jag hamnat efter i foto djungeln. För ett gäng år sedan var jag rätt trigger happy med kameran och har haft både nikon och canon, de skiljer sig väldigt men jag lärde mig att komma överens med båda då de har olika bra sidor.

Kom precis hem från semestern, tjejen hade fått en ny Samsung nx7000 (tror jag de heter) och jag märkte redan första dagen att hon har ett riktigt foto öga. Tyvärr så var denna kamera av samma kvalitet som en cykel från bil buttriks och den dog 2a dagen (aldrig tappad, ingen fukt) skärmen bara slutade visa saker... skit kul när de e en tutch kamera....

Bestämde dock att vi skall köpa en slr kamera till henne. Vill ha en bra kamera runt ca 5000 (vet man får inte guld för detta men en så bra som möjligt för priset). Vad tycker ni verkar vara en bra kamera, skall fungera som lite insteg men ändå kunna användas något år. Tittat lite på nikon D90 bland annat men har som sakt halkat efter med vad som e bra och vad som e skit :p

Rent spontant, en Pentax K-30, huset finns hos CyberPhoto för 3490, objektivpris tillkommer, men det går att hamna runt 5000 spänn totalt, 4500 om ni tar SMC-DA 18-55/3,5-5,6 AL WR bulk, tänk på att några hundringar för minneskort och eventuellt ett extrabatteri tillkommer.

ANNONS
Götaplatsens Foto