Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stöldregister

Produkter
(logga in för att koppla)

Nw2

Avslutat medlemskap
Jag tycker att under "köpa" så skall det inrättas ett register över stulna kameragrejor och div releterad utrustning.
Den som blivit bestulen kan lägga in beskrivning o serienummer där och den som skall köpa kan "kolla" om grejorna e heta eller inte.
Och man skall inte behöva vara medlem för att göra kontrollen.Fotosidan skall bli öppningsporten mot en enad front mot stöld av fotoutrustning.

Inget snack om att detta skall inrättas !!!

Niklas, igång med Red Bull i kroppen

Bra ide.
Tyvärr är det så idag att icke medlemmar kan gå in och läsa det mesta på Fotosidan utom just på "KÖPA" sidan. Jag har aldrig förstått varför.

Olle

håller med

absolut skulle det finnas ett sånt register
Har sett det på utländska FS "kopior"
inte dum idé alls nej

ja och jag håller fullständigt med vad olle skrev. Utan att logga in borde man itne se mer än förstasidan tycker jag förutom då stöldregistret

Då är vi 3 som vill ha detta register, saknas bara de andra 19 000 medlemmarnas åsikter ; )

NIKLAS,väldigt varm just nu

Bra ide.
Tyvärr är det så idag att icke medlemmar kan gå in och läsa det mesta på Fotosidan utom just på "KÖPA" sidan. Jag har aldrig förstått varför.
Jag skulle väl kunna tänka mig att det är för att KÖPA känns mer seriöst än blocket just när det gäller fotoutrustning.... annars vore det väl inte så bra kanske....och att det då är primärt för dom som frekvent besöker fotosidan denna tjänst tillhandahålls. För vanliga människor finns ju blocket och tradera, etc.

Men att låta alla, även dom som inte besöker fotosidan skulle kunna göra konkuransen om saker annorlunda, när man kanske tycker att fotograferna ska ha första tjing så att säga. Tror att dom flesta tycker att det känns mer seriöst att lägga ut annons här än på blocket..... känns som en lite annan mentalitet.

Har inte polisen ett stöldregister? När en begagnat handlare köpre en kamera är han ju skyldig att anmäla det till polisen. Kan man inte kolla ifall kameran är stulen hos dem?

Tycker inte det är en dm ide menom det redan finns ett så är det väll onödigt med dubbelt.

/Martin

ANNONS
Götaplatsens Foto