Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Stativ i julklapp

Produkter
(logga in för att koppla)

Glass

Ny medlem
Hallå!

Jag funderar på att köpa ett stativ till min flickvän i julkapp. Hennes gamla har gått sönder eftersom kvalitén inte var den bästa.

Eftersom jag inte sysslar med fotografi så mycket, så är jag lite vilse i stativdjungeln. Därför skulle det vara snällt om ni kunde hjälpa mig att nämna några stativ av bra kvalité. Jag vill inte fråga henne eftersom det ska vara en överraskning!

Kraven som jag tror att hon har är:
Ska hålla för en Canon 400D
Ska vara av bra kvalité
Ska vara trebent
Ska vara lätt att justera höjden
Samt att den ska ha "quick-release"

Mitt krav är att den ligger i prisklassen runt 500-800:-

Hoppas de flesta av kraven går att uppfylla :)

Mvh
David

Det här blir svårt. Bra stativ börjar kring tusingen, ex Manfrotto 190. Sen behövs även ett huvud och då ryker minst en femhundring till. Även här är Manfrotto ett alternativ.

Alternativet är att hitta ett begagnat stativ. Ett Manfrotto 190 med en hyffsad kulled borde man få för 500-800kr.

Det finns även andra fabrikat, men det handlar om ungefär samma pengar. Manfrotto är däremot ett bra alternativ då de är hyfsat stabila, robusta och stryktåliga och har ett bra andrahandsvärde (om man vill byta mot annan storlek).

ANNONS
Götaplatsens Foto