Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stativ, SIRUI ET-2005X + G-20KX

Produkter
(logga in för att koppla)

JFfoto

Avslutat medlemskap
Är detta något att ha?

http://www.mediamarkt.se/mcs/produc...5X-G-20KX-Svart,90952,2097571.html?langId=-16

I dagsläget har jag en 399 krs velbon som är rätt så rangligt, känns som man kan
bryta av benen hur lätt som helst.

Antar att vilket som helst i prisklassen 2000~ är en stor uppgradering. Men då det innehåller även en kulled så blir ju stativet mindre värt, alltså är det inte stativet som kostar 2000 kr, och har läst att man ska ligga runt 2-5 för stativ om man vill ha ett bra? Men hur är det med detta jag länkade till?

Reser inte via flygplan o.s.v. så storlek är inte så viktigt, inte heller vikten direkt.

Har ett sådant men det är ganska kort vilket gör att man måste hissa upp mittpelaren. Det gör att det blir mindre stabilt. Jag hade idag satsat på ett större som t.ex. triopo från Cyberphoto
Triopo GT-3232X8C XL kolfiberstativ
Det har min far och han är nöjd med det.

Jag har också ett sådant och är mycket nöjd, men som tidigare påpekat är det lite kort och ibland måste jag hissa mittpelaren dock har jag inte så tung kamera så det funkar bra ändå. Köpte först ett Triopo i kolfiber som jag inte alls var nöjd med speciellt kulleden.

ANNONS
Götaplatsens Foto