Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

stativ?

Produkter
(logga in för att koppla)

gbjerne

Aktiv medlem
Har nu kommit till insikt att jag behöver ett nytt stativ + kula. Problemet är att jag känner mig något vilsen i djunglen.

De krav jag har är:

Relativt lätt och portabelt (kommer att följa med på många resor)

Ska gå att använda såväl ute som inne.

Åtminstone en maxhöjd på 160cm helst mer.

Självklart ska det vara så stabilt det nu går..

Har rätt bra pris på Giottos men vet egentlignen inget om deras sortiment så är det någon som har erfarenhet uppskattas det!

Annars är jag öppen för förslag ;p Budgeten tillåter inga extraordinära utsvävningar men behöver inte heller hållas för tajt. Bättre att lägga lite extra än att behöva nytt inom kort.

Stabila greier....

Gustaf! Jag kann absolut anbefala Giottos. Jag har MT 9370 med MH 1000 kula + den geniala M-POD.
Mkt. välbyggd, stabilt och användbart till allt.
Svårt i Sve. dock. Importören har ju viloläge :-??
Men i England och USA finns dom till bra priser.
mvh Erik J

Re: Stabila greier....

Har kännt lite på deras stativ, dock kommer jag ju inte ihåg modellen. Fick ett bra intryck men tvivlar lite på kvalitén?
Fungerar det smidigt med den "rörliga mittpelaren"?

fujicanon skrev:
Gustaf! Jag kann absolut anbefala Giottos. Jag har MT 9370 med MH 1000 kula + den geniala M-POD.
Mkt. välbyggd, stabilt och användbart till allt.
Svårt i Sve. dock. Importören har ju viloläge :-??
Men i England och USA finns dom till bra priser.
mvh Erik J

ANNONS
Götaplatsens Foto