Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Storstadens lov

Produkter
(logga in för att koppla)

urbano

Aktiv medlem
Det finns många möjligheter att skapa
kategorier inom fotografin. Egentligen
tycker jag inte det är särskilt nödvändigt.

Men..en sajt som fotosidan behöver livas upp.

Så här är ett förslag:

Skapa en pool eller liknande som heter "Storstad"

Och vi är ju ett resande folk sägs det, så nog finns bilder från alla världens hörn.

Dela sedan upp denna kategori i städer, Här är en lista som ju kan utökas eller minskas ner, beroende på inkomna bilder.

Kravet bör vara att det är en miljonstad i alla fall.



Amsterdam
Aten
Bangkok
Barcelona
Berlin
Budapest
Buenos Aires
Dublin
Hongkong
Istanbul
Kairo
Lissabon,
London
Los Angeles
Madrid
Mexico City
Montreal
Moskva
München
New York
Paris
Peking
Prag
Rio de Janeiro
Rom
San Francisco
Sankt Petersburg
Shanghai
Singapore
Sydney
Söul
Tokyo
Warszawa
Wien
 
Intressant förslag! Om det nu blir en Gatufoto-avdelning kan denna pool ligga där kanske? Men det kan ju innefatta även andra bildtyper och om det blir en uppdelning i avdelningar får man väl fundera på var den ska ligga. Kanske blir det ändå kvar en "Allmänfotografisk icke kategoriserad avdelning" där dessa reseskildringar kan innefattas?
 
Detta är på gång, det hänger bara på mig (tyvärr :) att knåpa klart det...

Istället för en ny pool blir det så att man kan placera ut en bild (och även annat, tex sin medlemsprofil) geografiskt - oavsett i vilken pool den ligger etc. Dels baserad på en plats (länder och större svenska städer) och även en kartposition om man vill.

Här man kan sedan tex lista alla bilder/medlemmar/utställningar i Sverige, Värmland, Karlstad etc eller kolla via karta efter de som blivit positionerade så exakt.
Karttest: http://www.fotosidan.se/maps/
 
janc skrev:
Hittade nyhetstråden om kartan med tillhörande diskussion så frågan är besvarad. (Även om jag inte kommer år funktionen som den är beskriven..)

OK - jag provade i ett portfolioalbum vilket inte fungerade. Ser att det fungerar för bilder i vanligt album.
 
ANNONS