Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

styra EZ-blixtar från ST-E2

Produkter
(logga in för att koppla)

maerklund

Aktiv medlem
Går det att använda Canon Speedlite Transmitter ST-E2
för att trigga äldre speedlite blixtar typ 420EZ, 430EZ, 540EZ (som då opererar i manuell mod såklart)??
Nån som vet och har provat?
Jag hittar inte någon info om det.

mvh

Går det att använda Canon Speedlite Transmitter ST-E2
för att trigga äldre speedlite blixtar typ 420EZ, 430EZ, 540EZ (som då opererar i manuell mod såklart)??
Nån som vet och har provat?
Jag hittar inte någon info om det.

mvh

Ganska sæker på att de inte funkar. (finns ju alldid pocketwizard som kostar en del)

Har du en EZ?
se om du kan låna en t.ex. 580EX och førsøk trigga EZ:an funkar det inte då så lær det inte hæller funka med en ST-E2

Jag har en ST-E2 och jag har en 580EXII, men ingen EZ...
Funderar på att skaffa en EZ som extra bakgrundsblixt och det skulle då vara skönt att slippa kabeltriggning.
mvh

Jag har en ST-E2 och jag har en 580EXII, men ingen EZ...
Funderar på att skaffa en EZ som extra bakgrundsblixt och det skulle då vara skönt att slippa kabeltriggning.
mvh
Det klokaste är nog att satsa på ytterligare en EXII blixt, då vet du att hela kedjan fungerar. Både som master eller slave, och tillsammans med ST-E2. Det är mitt enkla råd.

Senast ändrad:
Det klokaste är nog att satsa på ytterligare en EXII blixt, då vet du att hela kedjan fungerar. Både som master eller slave, och tillsammans med ST-E2. Det är mitt enkla råd.

som sagt kænar man inte så mycket på en EZ blixt så beg 430EX elr 580EX
skulle jag rekomendera førstaversonerna ær som sagt rætt bra pris på ;)

lyckatill

ANNONS
Götaplatsens Foto