Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

ta bort bildinformation..

Produkter
(logga in för att koppla)

parvasen

Medlem
Om jag tex ökar kontrasten och minskar ljusstyrkan i en bild så att ett stort område blir helt svart kan jag då "låsa" bilden så att dessa pixlar förblir svarta.. ta bort informationen helt enkelt.. jag vill alltså inte att det område av bilden som är svart skall kunna framträda om man tittar på bilden på en skärm med högre ljusstyrka eller om man öppnar i ps o höjer bildens ljusstyrka..

taksam för svar

/Pontus

Jo, så funkar det. Pixlar som är helsvarta kommer föralltid att vara helsvara hur mycket du än skruvar upp brightness på skärmen.

Hur du sen uppnår de svarta pixlarna är upp till dig, men att dra i det nedre hantaget i levels (prova även hålla nere alt samtidigt) flyttar punkten för vad som är helsvart (och med alt nere så ser du precis vilka pixlar som blir helsvarta)

ANNONS
Götaplatsens Foto