** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tappad EOS 700D

Produkter
(logga in för att koppla)

Thvall

Medlem
Hej jag tappade min Canon EOS 700D i klinkergolvet, eller ja den ramlade från en bänk då, (60 cm) landade inte på objektivet. Direkt efter gick den inte att starta, men tog ut batteriet och tog in det igen och då funkade den. Har inte märkt något annat. Kan min kamera ha skadats inuti? Skräm mig inte för mycket haha :)
 
Hej jag tappade min Canon EOS 700D i klinkergolvet, eller ja den ramlade från en bänk då, (60 cm) landade inte på objektivet. Direkt efter gick den inte att starta, men tog ut batteriet och tog in det igen och då funkade den. Har inte märkt något annat. Kan min kamera ha skadats inuti? Skräm mig inte för mycket haha :)
Klart den kan ha skadats. Men det märker du nog efter någon månad. Jag tappade min 6D två meter ner i sten vid kusten. Den håller än.
 
Bländaren går inte ner till 3.5 som är den lägsta på kameran, kan det va ett tecken på att objektivet skadats?
 
går bara med 3.5 på 18mm

Det är helt normalt, om du tittar på ditt objektiv så står det märkt 3.5-5.6 (eller liknande) vilket helt enkelt betyder att största bländaröppningen 3.5 bara är tillgängligt vid kortaste brännvidderna, typ 18mm, därefter blir bländaren mindre för att vid 55mm vara 5.6
 
Ta lite testbilder och kolla sedan i datorn, stämmer focus? Bättre att veta på en gång att något är knas än att ta 300 bilder och sedan inse att den felfokuserar (eller något annat knas).
/håller tummarna
 
går bara med 3.5 på 18mm

Det är helt normalt, om du tittar på ditt objektiv så står det märkt 3.5-5.6 (eller liknande) vilket helt enkelt betyder att största bländaröppningen 3.5 bara är tillgängligt vid kortaste brännvidderna, typ 18mm, därefter blir bländaren mindre för att vid 55mm vara 5.6
 
ANNONS