Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Teleobjektiv för morgonpigga älgar?

Produkter
(logga in för att koppla)

eudaimonia

Ny medlem
Hallå!

Med sommar inför dörren och en uppsjö älgtorn i grannskapet funderar jag på att försöka fånga älgarna vid frukostborden. Men själv är jag likt en vilsen älgkalv på ostadiga ben när det kommer till val av objektiv. Mitt fnuttiga 18-55 känns inte som det mest fördelaktiga för jobbet. Så med morgonljus, möjliga avstånd och kanske egen erfarenhet i beaktning, vad hade ni själva dragit till med? Om möjligt något som inte överstiger 4000kr.

Tack på förhand!

Med den budgeten får man nog titta på begagnat, som redan föreslagits, eller de olika varianterna på 70-300 från Sigma och Tamron. Finns nån med stabilisering också, tror jag, vilket kan vara användbart i gryning/skymning.

Kan man skaka fram lite mer pengar kanske Sigma 120-400 kan vara intressant, kostar lite över 7000 kr.

ANNONS
Götaplatsens Foto