Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Telezoom 200 eller 300 mm..

Produkter
(logga in för att koppla)

johan_w

Aktiv medlem
Hej!
Jag har en Canin 350D och är jätte nöjd med den. Gillar även kitobjektivet skarpt. Svårt och tro det finns linser som tar bättre foton. ;-)

Nu vill jag iallafall ha lite mera Zoom tills jag åker på bilutställningarna. (nej, det är inte flickorna jag ska zooma in!) Tänkte fota bilar som kör 412 meter.

Maxpriset är väl sådär 2500 kronor.

Har ni något förslag?

Läste också det fanns ett telezoom med inbygt makro. Häftigt! är det något och satsa på?

johan_w skrev:
Nu vill jag iallafall ha lite mera Zoom tills jag åker på bilutställningarna. (nej, det är inte flickorna jag ska zooma in!) Tänkte fota bilar som kör 412 meter.

Hmmm 412 meter säger du. *ler* Tror nog det är flickorna du ska zomma in o inte bilarna för bilarna kör väl 402 meter. *ler*

Ska jag vara lite allvarlig så till min gamla systemare så hade jag en 80-200 zoom o en fast 400. Använde mest 80-200 när jag var o fotade dragracing. Du ska ju så klart tänka på att du får förlängningen på 1,6 till 350D.

Re: Re: Telezoom 200 eller 300 mm..

Wesley skrev:
Hmmm 412 meter säger du. *ler* Tror nog det är flickorna du ska zomma in o inte bilarna för bilarna kör väl 402 meter. *ler*

Ska jag vara lite allvarlig så till min gamla systemare så hade jag en 80-200 zoom o en fast 400. Använde mest 80-200 när jag var o fotade dragracing. Du ska ju så klart tänka på att du får förlängningen på 1,6 till 350D.

Tack för ditt svar.
Kände inte till "förlängningen".

Flickor kan ju komma förbi springande och fotograferade av misstag. ;-) *skämt*

ANNONS
Götaplatsens Foto