Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Thumbs på presentationssidan

Produkter
(logga in för att koppla)

joppis

Aktiv medlem
Jag tycker att den personliga sidan för alla medlemmar är lite smått galen. Den fokuserar mer på statistik än på de bilder fotografen har tagit. Den är också ganska plottrig. Speciellt röriga blir de presentationer som saknar bild på fotografen.

Något som skulle vara riktigt trevligt är om man på presentationssidan visade exempelvis en slumpad thumbnail per album man har lagt in.

Jag är absolut inte ute efter någon slags lunarstorm-krypin men fotogalleriet är något som jag tycker har skarp anknytning till presentationen.

Summan av kardemumman är att fotografierna borde vara något som även smyckar ut presentationen.

Känns som att jag borde ha exemplifierat med skärmdumpar hur man kan lösa detta men det är lite svårt från jobbet.

Jag har faktiskt aldrig tänkt som du, men när du säger det så är det väldigt mycket statistik på den sidan och fokus ligger inte på bilderna (som hela sidan handlar om).

Bra förslag.

/ Marcus

Hurrah! Kikade på min presentation idag och upptäckte till min glädje att mitt förslag gått igenom. Det kan omöjligt bara vara min förtjänst så tack alla andra som på något sätt gett förslag om detta.

/Joel

WaterMelonMan skrev:
Jag saknar dock att "senast inloggad" tagits bort. Tyckte den var perfekt för att förfö... eh.. ha koll på hur aktiva vissa är.
Den finns ju kvar mellan ditt namn och din presentationstext.

Personligen gillar jag inte att alla ges koll på allt iof. Ok för medlemar men vrför ska alla andra också se? (Min mamma som inte är medlem kanske blir orolig om hon ser att jag suttit vaken här 04.00 när jag jobbar dagen sen.)

lottawe skrev:
(Min mamma som inte är medlem kanske blir orolig om hon ser att jag suttit vaken här 04.00 när jag jobbar dagen sen.)

Har du skrivit foruminlägg mitt i natten ser ju ändå din mamma att du inte sovit ordentligt:)

gujo skrev:
Har du skrivit foruminlägg mitt i natten ser ju ändå din mamma att du inte sovit ordentligt:)
Javisst, men jag vill ju inte att hon eller vem som helst ska kunna bläddra upp mina foruminlägg från profilen eller via namnsökning i forumet heller (tråden om givna och fådda..)

Sen kanske man inte skriver foruminlägg varje gång man är inloggad heller?

ANNONS
Götaplatsens Foto