Annons

Tillbehör till 40d

Produkter
(logga in för att koppla)

wik

Aktiv medlem
Har uppgraderat mig från en 300d till en 40d och tänkte införskaffa lite tillbehör. Batteri, minneskort och fjärrutlösare är jag på jakt efter och jag vill då inte köpa något som är "för" bra (läs: onödigt dyrt) för det jag ska ha den till, så jag är på jakt efter lite råd från någon som vet.

Batteri: Cyberphoto har ett piratbatteri från Dörr som är VÄLDIGT mycket billigare än Canons original, är det värt att satsa på? Hade ett pirat till min 300d och det var sämre men helt ok...

Minneskort: Får jag ut maximalt av kameran om jag köper Sandisks extreme III eller behöver jag högre hastighet?

Fjärrutlösare: Cyberphoto har en från Hama som är som en sladd bara, som kostar runt hundralappen, vilket är mycket under andra alternativ. Jag kommer främst att använda den till macro, är den ok då?

Väldigt tacksam för svar!

/Rikard

Jag har brukat använda Ultra II till min 40D, och det har bara hänt en enda gång att jag gått i bufferttaket med den kameran.
Batteri har jag bara BP-511A och som fjärrutlösare TC-80N3, så där får någon annan kommentera.

Har uppgraderat mig från en 300d till en 40d och tänkte införskaffa lite tillbehör. Batteri, minneskort och fjärrutlösare är jag på jakt efter och jag vill då inte köpa något som är "för" bra (läs: onödigt dyrt) för det jag ska ha den till, så jag är på jakt efter lite råd från någon som vet.

Batteri: Cyberphoto har ett piratbatteri från Dörr som är VÄLDIGT mycket billigare än Canons original, är det värt att satsa på? Hade ett pirat till min 300d och det var sämre men helt ok...

Minneskort: Får jag ut maximalt av kameran om jag köper Sandisks extreme III eller behöver jag högre hastighet?

Fjärrutlösare: Cyberphoto har en från Hama som är som en sladd bara, som kostar runt hundralappen, vilket är mycket under andra alternativ. Jag kommer främst att använda den till macro, är den ok då?

/Rikard

Kaffebrus har annars Phottix batterier passande Canon 40D, beställde därifrån för två veckor sedan, ett tvåpack gick på 299 kr tror jag, Där får du 2 st för under priset av en DÖRR från cyberphoto. dessa räcker även längre då de har 1600 mAh jämfört med Canons 1395 mAh. Kan inte annat än prata gott om dessa batterier, använder dem tillsammans med originalet och laddar dem i originalladdaren, funkar prima!

Använder även jag Extreme III, både 4 gb och 8 gb, de funkar alldeles utmärkt. Skit bra, billiga och pålitliga! Fjärrutlösare vet jag ej så mycket om, men kolla kaffebrus när du ändå är igång! De har även fraktfritt vad jag vet :) kaffebrus.com

Jag köpte en snorbillig no-name fjärrutlösare från Kina i samband med att jag köpte en mattskiva till min 20D. Den har fungerat utmärkt. En enkel variant med halvtryck, heltryck och låsning. Gör det den ska. En enkel fjärrutlösare är ju inte nämnvärt mer avancerad än en lampknapp. Finns ingen anledning till att de ska kosta flera hundra.

/Rikard

Jag har kört med Ultra II kort och inte upplevt detta som något problem. Funkar även bra vid RAW bilder. Har också Hamas fjärrutlösare som har fungerat mycket bra hittils.

ANNONS
Götaplatsens Foto