Annons

Tips på bra fjärrutlösare till D800

Produkter
(logga in för att koppla)

kmsellin

Aktiv medlem
Hej,

Jag söker en bra fjärrutlösare till D800. Gärna en som funkar till blixtskon eller liknande. Tänkt att användas utomhus, på stativ och jag vill gärna ha så mycket av allvädertätningarna stängda som möjligt. Tips på någon billig men bra?

Tack på förhand!

/Mattias

Hej,

Jag söker en bra fjärrutlösare till D800. Gärna en som funkar till blixtskon eller liknande. Tänkt att användas utomhus, på stativ och jag vill gärna ha så mycket av allvädertätningarna stängda som möjligt. Tips på någon billig men bra?

Tack på förhand!

/Mattias
Jag har köpt denna som fungerar både som fjärrutlösare och blixttrigger. Fungerar bra för båda funktionerna och kostar bara ca 200:-. Tog 5 dagar att få hem den från Hong Kong.
http://www.ebay.com/itm/Yongnuo-RF-603-wireless-flash-trigger-Nikon-N1-D3-D1-D2-D200-D300-D300S-D700-/270921852845

Anders W

Hej,

Tack på förhand!

/Mattias

Hej Mattias.

Tror att det är Nikon Mc-36 som gäller.Bra men lite dyr c:a 1300:-.Går att hitta begagnad ibland.Köpte en begagnad själv på Scandinavianphoto för 700:-.
Och den har funkat mycket bra i kyla.Kan varmt rekommendera denna.
Inget kinesskit är bra.Kablar och sånt blir stelt med kabelbrott som följd.Har dålig erfarenhet själv.Men nu är jag nöjd.
//Benny

ANNONS
Götaplatsens Foto