** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på ryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)

Dragonfly

Aktiv medlem
Någon som har ett bra tips på en skön ryggsäck för ett Nikon AF-S 600mm f/4G ED VR
o gärna så jag får i mitt 70-200 och annat småplock med!
 
Finns nog en del redan avhandlat i ämnet, sök gärna efter de trådarna, men jag skulle satsa på Gura Gear Kiboko 33L.
 
http://www.lestranaturfoto.se

Har den inte själv men har testat den. Rejäl bärram och enkelt att ta upp ett färdigmonterat kit och börja fota. Inbyggd stol att sitta på.

Nackdelar: (väldigt) dyr, ganska tung och inte så kompakt.

Kibokon är ju rymlig och lätt, men eftersom du skrev att du ville ha en "skön" ryggsäck så är jag osäker på om den kvalar.
 
http://www.lestranaturfoto.se

Har den inte själv men har testat den. Rejäl bärram och enkelt att ta upp ett färdigmonterat kit och börja fota. Inbyggd stol att sitta på.

Nackdelar: (väldigt) dyr, ganska tung och inte så kompakt.

Kibokon är ju rymlig och lätt, men eftersom du skrev att du ville ha en "skön" ryggsäck så är jag osäker på om den kvalar.

Jag tycker Kibokon är tillräckligt skön att bära tungt med, kanske inte "top-notch", men definitivt över medel. Det är för mig den ultimata ryggsäcken för den stora utrustningen, där jag iaf får ner 600/4, 200-400/4, 70-200, 24-70, kikare samt två hus (+ diverse småprylar).

/ D
 
Jag har Satori, dock när jag köpte den och massa ICU's så var det halva priset mot idag då dom precis startat sin business. Nu är dom relativt stora och mycket efterfrågade. Finns ingen rygga som ens kommer i närheten av dessa. Men, ska du inte ut o vandra mycket med utrustningen så finns det gått om "jobbiga" ryggar som går bra korta distanser.
 
ANNONS