Annons

"Torkmaskin"?

Produkter
(logga in för att koppla)

Canonliza

Aktiv medlem
Nån som vet vad dessa kallas/heter:

En elektrisk torkmaskin m varmluft som ser ut som en dokumenthylla, dvs med tre "gallerhyllor" där man kan stoppa in plastpapper (typ A4-storlek) att torka. Uppetill finns d en typ "mangel" att dra fotot igenom för att få bort överflödigt vatten.

Skulle vilja hitta en sån begagnad, men vete tusan vad man söker efter så man vet d blir rätt. "Torkmaskin" har inte fungerat som benämning.....finns ju några varianter....
Vad kan de kosta begagnade/nya?

Tacksam för all hjälp jag kan få. //Liza

Känner du till www.photax.se?
Där hittade jag något liknande som du letar efter.

"Plastpapperstorkar (RC/PE), från Devappa, i mycket gedigen konstruktion,för 32 respektive 42cm:s bredd (tar alltså 30x40 respektive 40x50-papper). Lämplig för skolor och yrkesfolk.

Kopiorna matas på valsar genom maskinen. Inställbara för olika värme(kall/varm/het) och matningshastighet (steglöst 6-80cm/min)."

Erik Schalin skrev:
Nej för h-e den är till för fiber. Kör du in ett plastpapper där så är den nog förstörd för all framtid.

Jupps. Bra Obs Erik. Lade in fel länk dessutom, det var länken över som skulle varit med. Dubbelfel alltså.
Det var mörkrumsutrustning prisnivåer jag menade, den där var väl redan såld också tyckte jag mig se. Man ska inte jobba och surfa samtidigt.

mohei skrev:
Känner du till www.photax.se?
Där hittade jag något liknande som du letar efter.

"Plastpapperstorkar (RC/PE), från Devappa, i mycket gedigen konstruktion,för 32 respektive 42cm:s bredd (tar alltså 30x40 respektive 40x50-papper). Lämplig för skolor och yrkesfolk.

Kopiorna matas på valsar genom maskinen. Inställbara för olika värme(kall/varm/het) och matningshastighet (steglöst 6-80cm/min)."

Jo jag känner till photax, men d är svindyra när de är nya och jag tänkte mig en enkel äldre variant (som dock fungerar). Jag använde mig av en sån i ett labb jag lånade och det var skitsmidigt. Den var dessutom "lagom stor" för att man ska kunna ha den hemma.
Den jag hade då hade inga inställningar alls utan det var endast on/off....:D

Edit: Jag tittade (igen...) på photax' hemsida och det är inte en sån jag söker. Den jag söker har typ 3 hyllplan, säkert en gammal modell.

Tack ändå.
//Liza

Senast ändrad:
Erik Schalin skrev:
De är dyra.
De är ovanliga beg.
De finns ibland, bevaka säljsiter dagligen så hittar du nog någon lämplig inom 2 månader.

Jag vet, men va fasen ska jag bevaka efter?? Kallas de bara "torkmaskiner" eller finns d inget närmare bestämt namn på dom? Vad brukar det vara för märke?
Jag söker en äldre enkel variant där det enda kravet är att den fungerar.... Inga inställningar mer än on/off behövs...:D
//Liza

ANNONS
Götaplatsens Foto