Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Trådutlösare: Nikon original eller kopia?

Produkter
(logga in för att koppla)

Marterius

Aktiv medlem
Jag skall köpa en trådutlösare till min nyinskaffade Nikon D2X, och konstaterar att det finns diverse varianter på eBay som inte är Nikon original. Nu har jag som princip att i första hand välja originalprylar, i detta fall MC-30 eller möjligen MC-36, men det är å andra sidan en ganska avservärd skillnad i pris mellan original och kopia. Vad är era erfarenheter?

Jag kan väl tillägga att främsta syftet är att undvika skakningsoskärpa vid i första hand makrofoto och fotografering med stativ på lite längre tider, så specialfunktioner som intervalltagning och liknande är inte något som direkt intresserar mig.

Hälsningar,
Martin

Jag kör med en kopia som jag köpte från kaffebrus som har funkat väldigt bra hittills. Känns inte riktigt motiverat att betala 500 för en strömbrytare och en sladda när man kan få den för 200.

ANNONS
Götaplatsens Foto