Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trojan-varning

Produkter
(logga in för att koppla)

Hasseg

Aktiv medlem
jag har en liten webbsida http://www.grass.se
tex "Gott Nytt år 2009"
Jag använder jalbum v.8.09 + chameleon
Detta ger en trojan varning med virusprogrammet avesta
(virusnamn JS:Obfuscated-P [Trj])
men andra virusprogram jag provat varnar inte
någon som vet något om detta?

Mvh Hasse

Jag hittade litet om "krypet" hos PC för Alla.

Troligen är det Avest som reagerar på något i koden med sk heuristisk sökning, och ger larm utan orsak. Troligen alltså, men tro på ganska goda grunder, inte minst med tanke på att andra antivirusprogram inte reagerar - inte mitt F-Secure heller när jag provade nyss.

I värsta fall är sidan kapad och en trojan instoppad, men sannolikheten är nog inte så stor.

Jag har uppdaterat till senaste jalbum, och börjat byta ut på min sida.
Dom jag bytt ger inte trojan varning, så troligen var det något i gamla jalbums kodning som inta avista gillade :-((
Tack för ditt svar

Mvh Hasse

Min webbläsare FF 3.5 varnar och stoppar något på sidan med varningstexten:
"Platsen double.boublebarelled.ws är anmäld som en skadlig webbplats och har därför blockerats enligt dina säkerhetsinställningar."

Michael - Som både har hängslen och skärp -

Min webbläsare FF 3.5 varnar och stoppar något på sidan med varningstexten:
"Platsen double.boublebarelled.ws är anmäld som en skadlig webbplats och har därför blockerats enligt dina säkerhetsinställningar."

Michael - Som både har hängslen och skärp -

Det kan hänga ihop med de ännu inte utbytta sidorna, med all säkerhet är det så.

Både hängslen och skärp är en god idé! Det finns mycket elände man kan råka ut för - då är det skönt att slippa stå där med byxorna nere ;-)

ANNONS
Götaplatsens Foto